7G Tronic Mercedes-Benz Temic VGS (722.9)
Când experții aud termenul „7G Tronic”, probabil că se vor gândi la transmisia automată Mercedes-Benz. Din motive întemeiate, deoarece aceasta a fost prima cutie de viteze pentru autoturisme care a fost realizată cu 7 trepte de viteză. Cutia de viteze a fost introdusă în 2003, la toate modelele Mercedes cu 8 cilindri.
Cu toate acestea, știind că Mercedes-Benz a dezvoltat și a introdus singur 7G Tronic, de ce a fost folosit numele Continental? Continental este numele producătorului care a produs TCU pentru 7G Tronic. În acest articol nu vom discuta întreaga cutie de viteze, ci doar electronicele care controlează cutia de viteze. Acesta este motivul pentru care îl numim TCU Continental 7G Tronic în acest articol.
Care sunt defectele intalnite în cele mai multe cazuri?
Este important să știți că TCU face parte din mecatronica acestei cutii de viteze. Mecatronica este alcătuită din mecanică (în acest caz actuatoarele și blocul hidraulic ) și electronică (senzorii și creierul: împreună TCU). ECUtest.ro se ocupa numai cu reparatii electronice la TCU. Prin urmare, vom discuta numai despre TCU și nu despre partea mecanică a mecatronicii.
Există multe erori cu privire la acest TCU, majoritatea în legătură cu diverși senzori TCU ai 7G Tronic. Acestea nu se referă doar la senzorii de turatie Y3 / 8N1, Y3 / 8N2 și Y3 / 8N3, ci și la senzorul de gamă de transmisie Y3 / 8S1. Fiecare senzor are propriile coduri de eroare:
Y3 / 8N1 - Senzor de turatie a turbinei
P0717 - Y3 / 8N1 - Senzorul de turatie a turbinei nu este disponibil
P0718 - Y3 / 8N1 - Senzorul de turatie a turbinei este defect
Y3 / 8N2 - Senzor de turatie intern
P2767 - Y3 / 8N2 - Senzorul de turatie intern nu este disponibil
P2768 - Y3 / 8N2 - Senzorul de turatie intern este defect
Y3 / 8N3 - Senzor de turatie de ieșire
P0722 - Senzor de turatie de ieșire fără semnal
P0723 - Senzorul de turatie de ieșire (VGS) este defect
Y3 / 8S1 - Senzor de transmisie
P0705 - Defecțiune a circuitului senzorului de gamă de transmisie
P2716 - Solenoid de control al presiunii „D” electric
Aceste defecte nu sunt recunoscute numai de codurile de eroare, deoarece veți observa întotdeauna că cutia de viteze nu funcționează așa cum ar trebui. Cu toate acestea, încercați întotdeauna să vă asigurați ca faceți o diagnosticare buna .
În unele cazuri, defectul este legat de piese mecanice, dar ar putea fi la fel de bine localizat în TCU.
Sfat suplimentar de diagnostic:
Verificați dacă în cutia de viteze există pilitura de fier pe inelele senzorului. Astfel de pilituri ar putea perturba grav funcționarea senzorilor de turatie.
Procesul de reparatie:
Înainte de a repara un TCU, vom face si noi o verificare modulului electronic . Aceasta verificare nu numai ca verifica diagnoza initiala, dar examinează și alte defecte ale TCU.
Notă importantă: Reparatia făcută de ECUtest.ro se adresează exclusiv TCU și nu blocului hidraulic.
În cazul în care au fost identificate defectele , TCU este deschis pentru a localiza problema. Nu vom intra în detalii, dar senzorii sunt conectați la circuitul ceramic prin cabluri plate. Vă puteți imagina că deschiderea TCU și dezasamblarea senzorilor trebuie făcută de specialiști. O singură mișcare greșită poate provoca daune ireparabile TCU. Aceste cabluri plate nu sunt disponibile separat și, de asemenea, nu pot fi înlocuite ca afișele.
Din fericire, avem o echipa de profesionisti în acest domeniu. Deschiderea TCU, dezasamblarea conexiunilor și repararea defectelor reprezintă mai mult o sarcină de rutină pentru noi . Nu numai conexiunile la senzori sunt verificate și reparate, dar și senzorii defecti sunt, de asemenea, reparati sau înlocuiți cu altii noi.
În plus, nu reparăm numai defectele găsite, ci verificăm toate componentele cu precauție. Fiecare senzor este întotdeauna deconectat.
După reparatia TCU, testăm pentru a examina modul în care funcționează. Pentru acest test folosim aparatura de ultima generatie . Produsul se întoarce la client numai după ce a trecut toate testele.
7G Tronic în detaliu:
7G Tronic a fost introdus în 5 modele diferite Mercedes-Benz cu V8: E500, S430, S500, CL500 și SL500.
După aceea, cutia de viteze a fost folosită și pentru anumite motoare diesel cu 6 cilindri, precum mașinile cu motorul 320 CDI.
Cu toate acestea, vehiculele cu motoare V12 (S600, S65 AMG) continua să conducă cu vechea 5G Tronic, deoarece această cutie de viteze poate suporta un cuplu de până la 1079 Nm. 7G Tronic are o limită de „numai” 735 Nm, ceea ce cu siguranță nu este suficient pentru motoarele V12 mai puternice.
Există în total trei generații ale acestui TCU, dintre care fiecare a avut îmbunătățiri în comparație cu cea anterioară. Este bine să vedem că producătorul a ajuns la concluzia că senzorii au nevoie de îmbunătățiri. Defectele despre care scriem în acest articol apar numai cu prima și a doua generație. Senzorii TCU din generația a 3-a au fost îmbunătățiți, lăsând în urmă asemenea reclamații.
Fiecare TCU este prevăzut cu un cod SCN unic, specific pentru fiecare autoturism din care provine TCU. Nu se poate schimba cu ușurință TCU-ul: unitatea ar trebui să fie mai întâi „virginizată” după care trebuie să fie prevăzută cu codul SCN care este legat de mașină.
ECUtest.ro va ofera reparatii electronice, reprogramari software si adaptari ale mecatronicelor 7G Tronic :
- reparatii electronica
- schimbari valve
- reprogramari software
- update software
- clonari software
Pentru orice informatii suplimentare va stam la dispozitie la :
numarul de telefon: 0757 06 01 33 , adresa de email: office@ecutest.ro sau https://ecutest.ro