TCU CVT W169 si W245 - Mercedes-Benz Temic VGS (722.8)
Mercedes-Benz nu ar fi Mercedes-Benz dacă marca ar economisi la lux. Prin urmare, chiar și cele mai mici modele sunt echipate cu o transmisie automată extrem de confortabilă. Atât Mercedes-Benz Clasa A (W169), cât și clasa B (W245) sunt prevăzute cu un Mercedes-Benz Temic VGS 722.8: o transmisie continuă variabilă (CVT) cu convertor de cuplu.
Această combinație a fost aleasă în mod deliberat, deoarece un CVT necesită de obicei relativ puțin spațiu și funcționează destul de confortabil.Prin urmare, ideal pentru un Mercedes-Benz mai mic. Adăugarea convertizorului de cuplu nu este necesară, într-un sens tehnic, pentru că s-ar fi putut face cu ușurință cu un ambreiaj cu plăci automate (oarecum mai ieftin). Cu toate acestea, un convertor de cuplu generează un „sentiment Mercedes” total. Acest lucru se datorează faptului că un convertor de cuplu alunecă: așa cum se întâmplă și în modelele mai scumpe Mercedes-Benz cu transmisie automată. În plus, un convertor de cuplu înmulțește cuplul motorului până când nu mai există alunecare. O caracteristică care abilitează motoarele în timpul deplasării, în special cele cu cuplu redus. Această combinație permite o experiență de conducere de lux, care este exact ceea ce vă așteptați de la un Mercedes-Benz.
Ce coduri de eroare apar în cele mai multe cazuri?
Managementul CVT cu un convertor de cuplu este realizat de mecatronică: o componentă care constă în mecanică și electronică. Componenta electronică este TCU . În aceste electronice pot apărea defecte, rezultând coduri de eroare. Lista destul de mare de mai jos arată ce coduri de eroare se referă la un TCU CVT defect:
P0793 - Y3/9B4 senzorul turatie CVT nu este disponibil,
P0794 - Y3/9B4, senzor turatie CVT intermitent
P0722 - Y3/9B5 senzorul turatie CVT nu este disponibil,
P0723 - Y3/9B5 senzor turatie CVT intermitent
P0730 - Raport CVT nu este permis,
P1634 - Componenta Y3 / 9N1 este defectă sau alimentarea cu tensiune este defectă (sub tensiune)
P0717 - Y3/9b3 (senzorul turatie primar CVT nu este disponibil)
Ne putem gândi la mecatronica defectă odată ce apare unul dintre codurile de eroare de mai sus, chiar dacă aceste coduri de eroare s-ar putea referi și la un defect mecanic.
Există, de asemenea, coduri de eroare care se referă la un defect mecanic în CVT în sine, mai degrabă decât la un mecatronic defect. Din cauza uzurii, s-ar putea să apară o slăbire cu toate consecințele asociate. Codurile de eroare pe care le vedem aici au de multe ori legătură cu funcționarea centurii de împingere sau cu o presiune de ulei măsurată incorect:
P0896 Ajustarea impermisibilă a raportului de reducere în CVT
Pe scurt: vă recomandăm să verificați mai întâi dacă CVT-ul este în ordine din punct de vedere mecanic, înainte de a va gândi la mecatronică.
Ai nevoie de suport tehnic?
Puteți contacta întotdeauna ECUtest.ro pentru informatii suplimentare.
ECUtest.ro va ofera reparatii electronice, reprogramari software si adaptari ale mecatronicelor CVT :
- reparatii electronica
- schimbari valve
- reprogramari software
- update software
- clonari software
Pentru orice informatii suplimentare va stam la dispozitie la :
numarul de telefon: 0757 06 01 33 , adresa de email: office@ecutest.ro sau https://ecutest.ro